top of page

מה זו התפתחות אישית?


רבים מאמינים כי התפתחות משמעותה בין היתר לצאת מאזור הנוחות, להתאמץ במקומות שאנחנו פחות טובים בהם, להשתפר באזורים החלשים, ולאמץ דפוסים חדשים שאינם באים לנו בטבעיות. אולם המחיר עלול להיות גבוה מדי. המאמץ להצליח במה שלא בא לנו בקלות עלול לבוא 'על חשבון' הטבע שלנו ולגרום לנו להדחיק אותו או להסתיר אותו. פעולה זו עלולה לגרום לנו להיות זהירים מדי, מחושבים מדי, מוגזמים מדי, ולבסוף מתוסכלים. אנו ממליצים בדיוק את ההיפך...


לעוף על עצמנו

התפתחות אישית מתחילה מהקלישאה האמיתית - לאהוב את מי שאנחנו. לגלות את הטבע שלנו, את המתנות שלנו, את כח העל שלנו, ולהשתמש בו כמה שיותר. קודם כל להביא את עצמנו לידי ביטוי בזירות החיים השונות. למשל, למצוא מקום עבודה ותפקיד שמצפה מאיתנו בדיוק את מה שעושה לנו טוב ומעריך אותנו על הכישרונות הטבעיים שלנו (איזה כיף זה...), או להיות בזוגיות שאינך מוותר מדי על מי שאתה, או לגדול בבית שההורים מעריצים אותך על מי שאתה.


על כן העבודה האמיתית היא להכיר את הטבע עמו נולדנו, לזכך מי אנחנו במקור, להבין שזו הדרך שעושה לנו הכי טוב, שזו הגירסה הטובה ביותר של עצמנו.


האתגר לעמוד בציפיות החברה

הצורך להשתנות ולהתאים את עצמנו לציפיות הסביבה מובן מאליו. להצליח ולהתקדם בעבודה, להיות מוערכים על מה שאנחנו עושים, שבן הזוג יאהב אותנו, להיות אמא או אבא שעושה מה שמצופה למען הילדים, להצליח בבחינות בבית ספר ולהיות מוקפים בחברים... וואוו כמה ציפיות.

בסיטואציות מסויימות קל לנו ואנחנו מרגישים נוח עם עצמנו, אולם במקרים אחרים אנחנו מרגישים את הפער ואת המאמץ הרב לעמוד בציפיות, מה שעלול לגרום לנו לאי נוחות או ביקורת עצמית שמובילה לרצון להשתנות.


הטבע ההתנהגותי שלנו הוא כמו DNA. הוא לא משתנה בבסיסו, ולכן רצוי לתת לו כבוד, להכיר בו, ולהשתמש בו בגאווה. אין צורך לשנות אותו. אז מה כן עושים? משתנים מעט...


האם להשתנות?

האם נכון להיות מתוסכלים ולהלקות את עצמנו על ההתנהגות הטבעית שלנו ולנסות לשנות אותה? ברור שלא! יחד עם זאת, לעיתים נכון להתאמץ ולשנות הרגל כזה או אחר- להתאמץ כדי להשיג תוצאה טובה יותר. להתאמץ כי זה עושה לנו טוב יותר. להתאמץ כי בא לנו להעניק לאחר.


מומלץ לפלרטט עם היד השנייה

חשוב להכיר את כל היכולות שלנו, גם אלו שאינן באות בטבעיות ולהתיידד עמן, להתנסות בהן, להעז לפעמים, וכמו שאומרים לצאת מאזור הנוחות. זה טוב, זה בריא, זה מפתח... אולם בתנאי אחד:

שזה בא במידה, , שזה משרת סיטואציה ספציפית, שזה מגיע מבחירה כנה ,שזו לא המטרה העיקרית, שזה לא מלווה בתסכול עצמי גבוה ולא כי לוחצים או מצפים ממך. ובעיקר... שאתה זוכר כל הזמן מהי המתנה שעמה באת לעולם. זכור שלא כל היכולות באות באותה קלות ולכל אחד המאפיינים הייחודיים לו. כל אחד טוב במשהו, אבל אף אחד לא טוב כמוך במה שבא לך כל כך בטבעיות. זה כל היופי ☺


bottom of page