top of page

למה באת לעולם? מה השיעור שאתה מלמד אחרים?

למה באת לעולם?

מה המתנה שאיתה נולדת?

מה הקסם שאתם מפיצים בטבעיות לאנשים סביבכם?

לכל אחד מ-16 טיפוסי האישיות MBTI יש שיעור חיים שהם יכולים ללמד אותנו או תחום עצה שהם רוצים שאנשים יבקשו מהם. מהו שלך?



ENFP

"הישאר סקרן ותפקפק בכל. בקש מה שאתה רוצה וחייה עם ההבנה שכאשר דלת אחת נסגרת, שנייה תמיד נפתחת"

אנשי ENFP מאמינים בהושטת יד אל הכוכבים וללכת נגד הדגל כדי למצוא את המטרה האמיתית שלהם בחיים. במקום לקבל כללים והצהרות סמכותיות כערך נקוב, הם מפקפקים בכל דבר ומחפשים משמעות. הם יעודדו אותך לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש פתרונות במקומות שאינם מובנים מאליהם. הסקרנות והרעב שלהם לידע יעוררו אותך להטיל ספק בדברים ולהסתכל לעומק. כשהחיים נראים כאוטיים, העבודה של ENFP למצוא את הלקח החבוי בתוכם. הם מאמינים שבאמצע הכאוס תמיד יש הזדמנות, וזה מה שהם יזכירו לך כשאתה מרגיש תקוע או המום.


ENTP

"שמור על ראש פתוח וגישה לחיים כמו מדען. לחשוב, להיכשל, ללמוד. אל תפחד מכישלון. שם טמונים הלקחים האמיתיים. הבינו שהחיים שלכם הם ניסוי ואתם יכולים לחיות בלי פחד או חרטה"

אנשי ENTP הם האקרים האולטימטיביים לחיים. הם רואים בעולם סדרה של אתגרים מלהיבים שיש להתגבר עליהם והם תמיד מחפשים הזדמנויות חדשות ללמוד ולצמוח. יש להם מוחות סקרנים ללא הרף והם תמיד פתוחים למידע חדש, לא משנה כמה מטורף זה נשמע. הם לא מאמינים בכישלון - רק בלמידה ממה שלא עבד. זהו שיעור חשוב עבור כל אחד, אבל במיוחד עבור אלה הנוטים להיות פרפקציוניסטים. הם יעודדו אותך לקחת סיכונים, להתנסות ותמיד ללמוד. העולם הוא המעבדה שלך ואין כללים מלבד אלו שאתה ממציא בעצמך.


INFP

"קח זמן לעצמך. כבד את הרגשות שלך, את האינטואיציה שלך ואת הקול הפנימי שלך. למד לסמוך על עצמך ולהרגיש נוח בעור שלך"

אנשי INFP הם לעתים קרובות מאוד אמפתיים - הם מרגישים את הרגשות של אחרים כל כך עמוק שהם יכולים לעתים קרובות לאבד את הצרכים שלהם. הם אלופי האינדיבידואליזם והביטוי העצמי ומאמינים בלחיות חיים על פי הערכים והעקרונות שלך. הם יעודדו אותך להקדיש זמן לעצמך - להירגע, להיטען מחדש ולהתחבר אל האני הפנימי ביותר שלך. הם יודעים שכדי להיות שם בשביל אחרים, אתה קודם כל צריך להיות שם בשביל עצמך. הם גם יזכירו לך שזה בסדר להיות שונה ושלעולם אל תשנה את מי שאתה כדי להשתלב ברעיון של מישהו אחר לגבי מה זה "נורמלי".


INTP

"אתה תלמיד של החיים, לכל החיים. המטרה היחידה שלך, אם כן, היא להמשיך ללמוד, להתפתח ולשנות את המוח שלך"

אנשי INTP הם סטודנטים נצחיים; בין אם הם בכיתה או מלמדים את עצמם מהבית. הם רואים בחיים הזדמנות למידה אחת גדולה והם תמיד מחפשים להרחיב את בסיס הידע שלהם. חיפוש אחר האמת, הטלת ספק בנורמות וניתוח העולם הסובב אותם זה מה שמניע אותם. הם יעודדו אותך תמיד ללמוד, לצמוח ולהתפתח. העולם הוא מקום מרתק ותמיד יש עוד מה ללמוד. אל תתקעו בפרטים - התמקדו בתמונה הגדולה והמשיכו ללמוד על כל מה שמעניין אתכם.


ENFJ

"משמעות החיים היא למצוא את המתנה שלך. מטרת החיים היא לתת את זה" פאבלו פיקאסו

אנשי ENFJ מאמינים שלכל אחד יש מתנות וכישרונות מיוחדים שפשוט מחכים להירתם ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם. לעתים קרובות הם רואים עצמם מנטורים, המובילים אנשים למימוש הפוטנציאל שלהם ולאמץ את האני האותנטי שלהם. הם יעודדו אותך למצוא את התשוקה שלך ולהשתמש בה כדי לחולל שינוי בעולם. "אל תפחד לחלום בגדול ולחשוב מחוץ לקופסה" יהיה כנראה נושא נפוץ. ENFJs מאמינים שלכולנו יש את הפוטנציאל לעשות שינוי והם יהיו שם כדי לתמוך בך בכל צעד.


ENTJ

"פעולה היא המפתח לחיים שאתה רוצה. במקום להרהר, להתלונן ולהמציא תירוצים, פעל גם אם אתה מסתכן במשהו. תמיד עדיף צעד אחד קדימה מאשר להיות תקוע"

אנשי ENTJ הם מובילים. הם חיים לפי המוטו "הסוד של להתקדם הוא להתחיל". במקום לחכות שדברים יקרו, הם משתלטים על חייהם ומניעים את עצמם קדימה. הם יעודדו אותך להפסיק להתמהמה ולהתקדם. הם יודעים שעדיף לעשות קצת מעשה וללמוד מהטעויות שלך מאשר לשבת ולא לעשות כלום.


INFJ

"אין מתנה גדולה יותר ממתנת ההבנה"

ל-INFJ יש יכולת מיוחדת להבין אנשים ולראות דברים מנקודת המבט שלהם. למעשה, כל כך קל להם לשנות פרספקטיבה שהם יכולים למצוא את עצמם מזדהים עם הנבלים בסרטים, הנהגים המעצבנים שהם חולפים על פניהם בכביש, או מפלגה פוליטית מתנגדת. הם יעודדו אותך לפתוח את הלב ולראות דברים מנקודות מבט של אנשים אחרים. הם גם יעודדו אותך לחפש הבנה בתמונה הרחבה יותר של החיים: לחפש משמעות במקום עושר ומשמעות חומרית במקום תהילה.


INTJ

"כשאתה משחק את המשחק המהיר אתה מנצח בקטן. עדיף לשחק את המשחק הארוך. היה חסר סבלנות למעשיך, אבל היה סבלני לתוצאות שלך"

אנשי INTJ יודעים שכדי להשיג את המטרות שלהם, הם צריכים להיות אסטרטגיים ולראות ראייה ארוכת טווח. הם יעודדו אותך להיות סבלני ולא להתייאש. רומא לא נבנתה ביום אחד, והחלומות שלך לא יתגשמו בן לילה. אבל אם תישאר ממוקד ותמשיך לעבוד לקראת המטרות שלך, בסופו של דבר תגיע אליהם. עבור ה- INTJ , התזמון הוא הכל, והם יעזרו לך להישאר במסלול ולהתגבר על מכשולים שעלולים לעמוד בדרכך. הם יעזרו לך לשים עין על התמונה הגדולה.


ESFP

"אתה מתעשר כשאתה מחפש חוויות חדשות, לא דברים חומריים"

אנשי ESFP הם מחפשי משמעות. אבל במקום לחפש משמעות במסלולים מופשטים או מסובכים, הם מחפשים את המשמעות שניתן להפיק מהרגע שבו הם נמצאים. הם יעודדו אותך להרפות מהדאגות והלחצים שלך, ופשוט ליהנות מהחיים. העולם הוא מקום יפהפה ואין צורך למהר דרכו.


ESTP

"החיים הם לקיחת סיכונים ולנצל הזדמנויות. אם אתה לא חי על הקצה, אתה תופס יותר מדי מקום"

אנשי ESTP מאמינים שהחיים נועדו לחיות במלואם. הם חיים בשביל הרפתקאות והתרגשות, והם יודעים שאי אפשר לחוות אושר אמיתי אם אתה כל הזמן משחק בו בטוח. להיות חכם, לחשוב מהר ולקיחת סיכונים מושכלים הם כולם חלק מה-DNA של ה-ESTP. הם יעודדו אותך לקחת סיכונים מחושבים ולא לפחד לנצל הזדמנות. הם יודעים שההון מעדיף את הנועזים.


ISFP

"אהבה עצמית נולדת מתוך קבלה עצמית ומודעות עצמית. והדרך היחידה להשיג את שלושתם היא באמצעות בדידות - איך עוד אתה יכול ליצור את המרחב להתבונן פנימה לתוך עצמך?"

אנשי ISFP הם אינטרוספקטיביים. הם מאמינים שכדי להבין מי הם ומה הם רוצים בחיים, הם צריכים להתבונן בתוך עצמם. הם יעודדו אותך לקחת קצת זמן לעצמך, ללא הסחות הדעת של העולם החיצון. מצא מקום שקט שבו אתה יכול להיות לבד עם המחשבות שלך. ככל שתכיר את עצמך יותר, כך תמצא את התשוקה האמיתית שלך, תקבל החלטות טובות יותר ותיצור את החיים שנועדת לחיות.


ISTP

"ההנחות הן האמא של כל הדפוקים. אל תניח הנחות, ובדוק תמיד את ההשערה שלך"

אנשי ISTP מוקדש לדיוק ודיוק בכל מה שהם עושים. הם מאמינים שעדיף להיות פרואקטיבי ולבדוק את ההנחות שלך מאשר לטעות על סמך מידע שגוי. הם יעודדו אותך להאט את הקצב, לחשוב על דברים ולבדוק את ההשערות שלך לפני שתחליט. הם יודעים שכמה מהבעיות הגדולות בעולם נובעות מאנשים ששופטים מהר מדי, בטוחים מדי בעצמם ומסתמכים על כשלים לוגיים כדי לסלול את דרכם. לעודד אותך לחשוב בעצמך ולפקפק בכל דבר (אפילו בהנחות שלך) היא אחת המתנות הגדולות ביותר של ה-ISTP.


ESFJ

"תשמור על האנשים שאתה אוהב. זה חשוב יותר מכל דבר אחר בחיים"

אנשי ESFJ מתמקדים באופן טבעי בטיפול באנשים סביבם וביצירת חיים המשפיעים באופן חיובי על משפחותיהם או הקהילות שלהם. הם יעודדו אותך לשים אנשים אחרים במקום הראשון ולתת הזדמנות שנייה. הם יודעים שאין דבר חשוב יותר מאהבה ומערכות יחסים. והם יעזרו לך לבנות קשרים בריאים ותומכים עם האנשים שהכי אכפת לך מהם.


ESTJ

"עבדו בהתמדה לקראת המטרות שלכם, צרו יותר ממה שאתם צורכים, ושלטו במיומנות שתהפוך אתכם לבעלי ערך"

אנשי ESTJ מאמינים בעבודה קשה, במסירות ובגישה של אף פעם לא לוותר. הם יודעים שהצלחה לא באה בקלות, והיא לא נמסרת לך על מגש כסף. אתה צריך לעבוד בשביל זה. והם יעודדו אותך לעשות את אותו הדבר. הם רוצים שתהיה פרודוקטיבי, תיצור ערך בעולם ותהפוך לאמן במלאכה שלך. הם יודעים שכאשר אתה בעל ערך וחסר תחליף, אתה לא יכול שלא להצליח.


ISFJ

"הרגעים הקטנים הם שנותנים לחיים קסם. אל תמהרו בחיים, קח את הזמן לחוות את הדברים הקטנים עמוק בתוך הנשמה שלך"

אנשי ISFJ יודעים שהרגעים הקטנים הם שהופכים את החיים לכל כך מיוחדים. הם מעודדים אותך להאט את הקצב, ליהנות מהחיים ולקחת את כל היופי שסביבך. הם יודעים שכשאתה ממהר בחיים, אתה מפספס את כל הדברים הטובים. העולם הוא מקום קסום, והם רוצים שתחוו את הקסם הזה ממקור ראשון בלי לדאוג למה שנמצא מעבר לפינה.


ISTJ

"למד מאלה שהלכו לפניך, ומצא דרך לייעל את תורתם"

אנשי ISTJ הם לומדים טבעיים והם מאמינים לקחת את הזמן כדי להפיק לקחים מאלה שבאו לפניהם. הם רוצים שתמצא את פיסת החוכמה בהיסטוריה, בחוויות החיים ובשיטות שאחרים עבדו קשה כדי להשיג. הם יודעים שכשאתה לומד מאלה שבאו לפניך, קל יותר להימנע מלבצע את אותן טעויות ולמצוא קיצור דרך להצלחה.

bottom of page