top of page

ראיון עם גלית שול- שילוב ה MBTI במפגשים אישיים

ראיינו את גלית שול מאמנת עסקית ויועצת ארגונית כדי לקבל את נקודה המבט שלה על השימוש בשאלוני MBTI במפגשי יעוץ ואימון אחד על אחד

איך ומתי הכרת את הכלי?

רוב הלקוחות שלי נמצאים בפרשת דרכים בתחום התעסוקתי. אני מעבירה תהליכים של דיוק מסלול הקריירה, יציאה לעצמאות עסקית והקפצת העסק לשלב הבא שלו. הרגשתי שהלקוחות רוצים להגיע לתובנות מהר ולצאת לפעולה. חיפשתי כלי חדש להוסיף לארגז הכלים שלי שיעזור לי לקצר להם את הדרך. כמו תמיד כשמחפשים תשובות הן מגיעות. הגיע אלי פרסום בפייסבוק על קורס ההסמכה. בגלל שלא הכרתי אף אחד שלמד את זה, החלטתי שהכי פשוט יהיה להרים טלפון ליואב לוי שפרטיו היו במודעה. כל מה שהוא אמר לי בשיחת הטלפון הזו מצא חן בעיני. נרשמתי באותו היום ללימודים. במרץ 2016 עשיתי את תוכנית ההסמכה.

מה הטיפוס שלך?

, ISFJ אני זוכרת שקצת התאכזבתי לגלות את הטיפוס שלי כי נראה לי הרבה יותר מלהיב להיות אפשרויות אחרות

N או P בטח שיותר שווה E (כך חשבתי)

לקח לי זמן מה להבין מה באמת אומרות האותיות ולהתחבר לזה והיום אני גאה להיות

ISFJ

אני יודעת שזה מי שאני.



מה הכי מאפיין אותך בהתאם לטיפוס שלך?

אני לא טיפוס טהור של ISFJ יש לי כמה יוצאי דופן. התכונה הכי בולטת אצלי שלא שייכת לפרופיל זה התלהבות. מעבר לכך אפשר להגיד שיש בי הרבה מהקלסיקה: רואה את הפוטנציאל באנשים, אוהבת לטפח אנשים, מציאותית, מעשית, אוהבת הרמוניה, מכבדת רגשות של אחרים אחראית, שיטתית ורואה את הפרטים הקטנים.

מה היתה התובנה הכי גדולה שלך מה MBTI ?

הדבר הגדול שלקחתי מהשיטה זה להוריד את הדרמה בחיי ובחיי הלקוחות שלי. ברגע שמבינים את עקרונות המודל כל מערכות היחסים משתדרגות. אי הבנות שנוצרות בתקשורת בין אישית הופכות בבת אחת למובנות ואפילו מצחיקות. דברים שעצבנו אותי אצל האנשים הקרובים לי ביום אחד נעלמו. המודל מאפשר לראות את שני צידי המטבע של ההתנהלות האנושית. זה משפר את איכות החיים.

איך את משלבת את ה MBTI בעבודה שלך?

הכלי מאפשר לי להגיע מהר לתובנות ולהוסיף עוד רבדים לתהליך האימוני. בדרך כלל לאחר 2-3 פגישות ראשונות אני מבקשת מהלקוח לבצע את השאלון. הלקוחות אוהבים לעשות את השאלון כי אין כאן שאלות של נכון או לא נכון אלא חקירה אישית ומעניינת של מי שהם. את השאלון הם ממלאים בבית. בפגישה שלאחר מכן יש לי כבר את הפיענוח ואנחנו עוברים ביחד על הנתונים. בעזרת השאלון אנחנו מגדירים את הערכים החשובים, את מאפייני העבודה שמתאימים, את סוגי האנשים שרצוי שכדאי לעבוד איתם, אלו לימודים יכולים להתאים ומה הלייף סטייל המתאים.

איך הלקוחות שלך מגיבים לתוצאות האבחון?

בהרבה מאוד מהמקרים יש תחושת הקלה. מעין הרגשה שסוף סוף רואים אותם ומבינים אותם. ברוב המקרים הם שמחים לתוצאות כי הם מאוד מזדהים עם המידע שהם מקבלים. לפעמים יש גם דמעות שמגיעות מתסכול תעסוקתי שהיה עד כה. עכשיו כשהם מבינים את החוזקות והיכולות שלהם אפשר לשרטט מפת דרכים להשגת המטרות.

אלו סוגי החלטות אפשר לקבל על סמך התוצאות?

במפגשים איתי ההחלטות שיכולות להתקבל זה מה כדאי ללכת ללמוד, מהו המקצוע המתאים לי, איך לנהל נכון את העסק בהתאם למי שאני, אלו מיומנויות שיווק כדאי לבצע באופן שיהיה לי נוח איתם, מי יכול להיות שותף עסקי מתאים ועוד.

למי היית ממליצה ללמוד את תוכנית ההסמכה של ה MBTI ?

כל מי שעוסק ביעוץ והכוונת אנשים צריך להיות בקיא בכלי הזה. זה משדרג את הידע המקצועי שלנו. יועצי תקשורת, מאמנים לזוגיות, יעוץ ואימון קריירה, יועצים ארגונים, מי שעובד בפיתוח צוותי, אימון מנהלים ומנכ"לים, מאמנים לשינוי, כל מי שפוגש אנשים שנמצאים בצומת דרכים ונדרשים לקבל החלטה.

מסר לסיום?

המודל מתבסס על התאוריה של קרל יונג, פסיכואנליטיקן, שהתחלתי לקרוא את כתביו אי שם בגיל עשרים ומשהו. לאורך כל החיים אני מגלה עוד ועוד צדדים לגאונות שלו. היופי של המודל הוא בכך שהוא עמוק ומורכב ויחד עם זאת הוא קל להבנה וטבעי ליישום.

bottom of page